Antepsin göğüs ağrısı yapar mı?

yazar:

kategori:

Soru: Hocam; Antepsin şurubu 4 gündür kullanıyorum doktor ne kadar kullanmam gerektiğini söylemedi sırtımda ağrı ve göğüs kafesimde baskı hissediyorum ilacı kesmelimiyim yarın doktora gidicem ama bugün almam gereken 3 doz daha var ne yapmalıyım?

Cevap

Sırt ağrısı veya göğüs kafesinde baskı hissi sukralfat etken maddesini içeren antepsin ilacında beklenilen bir yan etki değildir. Diğer bir ifade ile sırt ağrınızın veya göğüs kafesinizdeki baskı hissinin nedeninin antepsin isimli ilaç olmaması yüksek ihtimaldir.

Doktorunuz reçetenize ilacınızı ne dozda kullanacağınızı girmiştir. Kullanım dozunu girmeden reçete edebilmesi mümkün değildir. Doktorunuzun reçetenize girdiği kullanım dozunu eczacınıza sorabilirsiniz. Eczacılar bu kullanım dozunu görür ve hastaya bilgi verir.

Antepsinin en sık görülen yan etkileri ise şöyledir:

2500’ün üzerinde bir vaka serisinde gerçekleştirilen bir çalışmada %4.7 oranında yan etki gözlenmiştir. En sık görülen yan etki (%2.2) kabızlıktır. Çok seyrek olarak gözlenebilen yan etkiler ise ishal, bulantı, midede rahatsızlık hissi, hazımsızlık, ağız kuruluğu, döküntü, kaşıntı, sırt ağrısı, baş dönmesi, uyku halidir.